6è MÚSICA I EMOCIONS: Ira

Seguint amb el projecte: “La música i les emocions: La música ens emociona“, amb els alumnes i les alumnes de 6è, aquest més hem treballat la ira, ja que al pati hem vist que es donen alguns moments on és molt present aquesta emoció. Hem pensat que seria important treballar-la amb els infants per a fer-los ser més conscients, i oferir-los algunes estratègies per a poder conèixer i saber portar millor aquesta emoció negativa i potent que s’apodera de nosaltres.

Partint d’una imatge i una música proposades, hem arribat entre tots i totes a definir l’emoció de la ira. Hem fet conscients els moments en que sentim aquesta emoció, i hem arribat a la conclusió que la ràbia no és una emoció tan potent com la ira. També hem trobat alguna situació o situacions que ens porten a la ira, verbalitzant i compartint amb la resta de companys i companyes, la situació i les sensacions que sentíem al cos, analitzant i fent conscient el malestar que ens provoca sentir aquesta emoció.

Hem viosat un petit vídeo que parlava de la ira, posant-li forma i color; a partir d’aquí, hem seguit reflexionant i posant en comú sobre quina era la manera que teníem per a treure la ira i poder tornar a la calma i la serenitat (emocions treballades anteriorment, i que ens fan sentir de manera totalment oposada a la ira). Alguns i algunes alumnes han estat conscients que no treien la ira, si no que la guardaven a dins, arribant a la conclusió que és molt important expressar i treure fora una emoció tan intensa i negativa, ja que a dins del cos només ens pot fer mal. També hem arribat a trobar algunes estratègies per poder treure-la, incidint en la importància de no pegar a ningú, ni fer-se mal a un mateix.

D’altra banda, cadascú ha buscat una música que li fes pensar o sentir ira, posant algunes en comú amb el grup classe i expressant, a través del cos, algun dels moviments característics que fem quan sentim ira. Finalment, també hem plasmat al paper la nostra imatge d’aquesta emoció.

Han estat unes sessions intenses, com la pròpia emoció implica, i boniques alhora, on tots i totes hem pogut compartit experiències viscudes i sentiments, tenint l’oportunitat de conèixer-nos més a nosaltres mateixos i a la resta de companys i companyes, i arribar a ser molt conscients dels moments en que entrem en ira, verbalitzant i entenen el procés en el que ens trobem, sent més capaços que abans, de reconduir-la i de tornar més facilment a la calma.

A continuació, podeu escoltar algunes de les músiques proposades pels alumnes i les alumnes de 6è:

MÚSICA 1 MÚSICA 2 MÚSICA 3

MÚSICA 4 MÚSICA 5 MÚSICA 6

MÚSICA 7 MÚSICA 8 MÚSICA 9

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s